SP Kerkrade wil besluit WTCG terugdraaien en start petitie.

7 augustus 2018

SP Kerkrade wil besluit WTCG terugdraaien en start petitie.

Op 4 juli 2018 heeft een meerderheid (Burgerbelangen, PvdA, CDA en VVD) van de gemeenteraad van Kerkrade het besluit genomen om (reeds dit jaar) de “tegemoetkoming voor chronisch zieken en gehandicapten” à EUR 125 af te schaffen. Ondanks ons verzoek hiertoe, hebben de coalitiepartijen en het college willens en wetens niet eens de moeite willen nemen om mogelijke andere bezuinigingsmaatregelen, die de meest kwetsbaren zouden ontzien, te overwegen. Daarom heeft de SP een petitie gestart en kunnen burgers via een voorbeeldbrief hun ongenoegen aan college en raad kenbaar maken. SP Kerkrade nodigt bij dezen andere politieke en maatschappelijke partijen (die het met ons eens zijn) op om zich bij deze petitie aan te sluiten en hun achterban op te roepen deze petitie te ondertekenen. Samen zijn we sterk. Het gaat er niet om wie het initiatief neemt, maar om het terugdraaien van dit asociale besluit.

Verder vinden wij het niet kunnen dat de afschaffing van deze regeling reeds in 2018 ingaat. Want voor deze regeling is in 2018 (en volgende jaren) nog geld van de overheid ontvangen.
De SP was en is het hier niet mee eens, net zoals de andere oppositiepartijen. Daarom heeft de SP het initiatief genomen om een petitie te starten. SP Kerkrade heeft tijdens de raadsvergadering een hoofdelijke stemming gevraagd en alle aanwezige raadsleden van Burgerbelangen, PvdA, CDA en VVD hebben elk afzonderlijk gestemd voor afschaffing van deze tegemoetkoming in de zorgkosten voor chronisch zieken en gehandicapten.

We constateren een groeiend verzet tegen deze bezuinigingsmaatregel en roepen alle Kerkradenaren, die het met ons een zijn, op om deze petitie te tekenen en we geven daarbij de mogelijkheid om via een voorbeeldbrief hun onvrede aan college en raad kenbaar te maken.

Hier vindt u de link naar de petitie: https://petities.nl/petitions/wel-tegemoetkoming-chronisch-zieken-en-geh...

(Vergeet niet even op de link in de bevestigings-email te klikken, anders telt de handtekening niet.)

Als u op de hoogte gehouden wilt worden van de ontwikkelingen, dan kunt u zich abonneren op onze nieuwsbrief. Stuur dan een e-mail naar kerkrade@sp.nl o.v.v. “nieuwsbrief”

Wilt u zelf nog uw onvrede over dit besluit aan college en raad kenbaar maken, dan kan dat via onderstaande voorbeeldbrief. Deze brief kunt u desgewenst naar uw eigen inzicht aanpassen.

Reacties

De Gemeente Kerkrade zou eens erover moeten nadenken, dat het niet reëel is om grote evenementen op de markt te laten plaatsvinden. Waarbij vrij kaarten voor de gemeenteraadsleden uitgedeeld worden., terwijl de gemiddelde WTC tegenmoetkoming ontvanger zich meestal geen kaartje permitteren kan voor zo'n evenement. Omdat het leven voor chronisch zieken en gehandicapten al duurder is .