De zorg

12 mei 2023

SP Kerkrade stelt vragen of de jeugdzorg na het achttiende levensjaar wel kan stoppen.

De leeftijdsgrens bij jeugdzorg staat al jaren ter discussie. Moet je jongeren wel loslaten na hun achttiende? En, hoelang dan? Jaarlijks komen zo’n 3300 jongeren er alleen voor te staan omdat de zorg wegvalt zodra ze volwassen worden. Soms kunnen ze nog zorg krijgen tot hun 23e, maar dat is op vrijwillige basis. Dat levert stress en onzekerheid op. Soms met dakloosheid, (grote) schulden, drugsgebruik of criminele activiteiten tot gevolg. Begin dit jaar trok de stichting Het Vergeten Kind nog maar eens aan de bel: de zorg moet doorlopen totdat die klaar is, of in ieder geval moet het eenvoudig te verlengen zijn tot de jongeren 21 of 23 jaar oud zijn, vindt de organisatie.

18 maart 2021

SP Kerkrade wil voormalig klooster Pannesheide behouden én er een prachtig plan realiseren

Op 12 maart 2021 heeft de SP een aantal vragen gesteld over de plannen van het college van Kerkrade om het voormalig klooster Pannesheide te slopen. Verantwoordelijk wethouder T. Weijers, Burgerbelangen,  liet weten dat het college had besloten om het voormalig klooster te slopen omdat het al lang leeg staat en er geen nieuwe bestemming kan worden gevonden. SP Kerkrade heeft tevens gevraagd om de mogelijkheden te onderzoeken om in het pand dat op de nominatie staat om gesloopt te worden een SP Zorgbuurthuis te vestigen. Een eerste beoordeling levert op, dat het technisch mogelijk is om een zorgbuurthuis ter plaatse te vestigen.

22 december 2015

SP Kerkrade voert actie voor de thuiszorg

Steunt u SP Kerkrade en wilt ook u opkomen voor de thuiszorg?