Mijn(water)schade

28 september 2016

Twee woningen met mijnschade worden hersteld.

De SP vecht al jaren voor vergoeding van mijnschade en de schade ontstaan door bodembeweging door stijging van het mijnwater. De problemen worden al meer dan 10 jaar onderzocht zonder dat er oplossingen worden aangedragen. Hoog tijd dat er nu eindelijk concrete stappen worden gezet. We zijn blij dat in deze twee uitzonderlijke gevallen thans een vergoeding (herstel van de schade) kan worden toegekend. Maar helaas kan vooralsnog slechts een vergoeding worden toegekend indien de veiligheid van de bewoner in het geding is. In alle andere gevallen nog niet. De eerste twee schapen zijn over de dam, laten we hopen dat de anderen snel kunnen volgen.

30 maart 2016

Wat moet er gebeuren met mijnbouwschade in Limburg?

SP Gedeputeerde Daan Prevoo maakt ook in dit radiointerview, de mijnschade bespreekbaar, maar Minister Kamp (VVD) is nog weinig tegemoetkomend en probeert de boot zo veel mogelijk af te houden. Daardoor blijven dezeĀ  mensen zitten met grote schade, die zij zelf niet kunnen dragen en zonder dat zij momenteel enig zicht op compensatie hebben. Prevoo probeert daar verandering in te brengen, maar de minister geeft nog geen krinp.

14 januari 2016

Stichting Calamiteitenfonds Mijn(water)schade Limburg operationeel.

Stichting Calamiteitenfonds Mijn(water)schade Limburg opgericht.