Corona-crisis

22 maart 2020

Veel ouderen worden dupe van oproep supermarkten

Supermarkten willen vanwege het Coronavirus geen contant geld meer accepteren. Hierdoor komen met name oudere mensen en mensen die onder bewind staan in de problemen. Er zijn zelfs mensen die onverrichter zaken huiswaarts van de supermarkt keerden, omdat hun contant geld niet geaccepteerd werd.

20 maart 2020

Voedselbanken roepen om HULP !

Het behoeft geen betoog dat wij allemaal, echt iedereen, getroffen wordt door de Coronacrisis en de maatregelen die gepaard gaan met het beteugelen van dit virus. Maar zoals bij iedere crisis blijkt nu ook dat de meest kwetsbare groepen in onze samenleving het meest getroffen worden.

19 augustus 2020

Coronatest - Waar dan?

We moeten “testen, testen, testen”. Dat is de boodschap die de laatste weken steeds herhaald wordt door het kabinet en het RIVM. Dat is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Als je als inwoner van Kerkrade je wilt laten testen op corona, dan kan dat in Urmond. Voor mensen die geen vervoer hebben, alleen zijn of minder-valide zijn is het dus zo wat onmogelijk om zich in het Van der Valk Hotel Urmond te laten testen. Daarom heeft SP Kerkrade schriftelijke vragen aan de burgemeester gesteld. (zie bijlage)

19 maart 2020

Goed artikel van Ron Meyer in de LImburger.

De link naar het volledige artikel van Ron Meyer treft u onder aan dit bericht aan. Hierbij het commentaar van SP Kerkrade: Laten we niet vergeten dat dat VVD, CDA, D66 en CU door hun beleid er voor hebben gezorgd dat er tot voor kort 70.000 mensen in de zorg werden wegbezuinigd. Dat deze helden een gevecht van een jaar moesten voeren om enkele procenten hoger salaris.