SP Stelt bij voldoende belangstelling bus ter beschikking voor de mensen die meedoen aan de mensenketting voor sluiting. Tevens is er ook een burgercomité opgericht waaraan iedereen kan meedoen.

15 juni 2017

De Landelijke SP heeft besloten om bij voldoende belangstelling  een bus ter beschikking te stellen voor iedereen die op 25 juni aan deze actie wil meedoen. Van deze extra bus kunt u echter alleen gebruikmaken als u zich opgeeft via: tihange-protest@sp.nl Van de busreizigers zal een kleine bijdrage in de kosten worden gevraagd. Lees hieronder meer info hierover en ook over de oprichting van het Burgercomité Stop Tihange Kerkrade.

Wilt u meer info over waarom sluiten Tihanen en over de actie? Lees dan ons vorige bericht over deze actie: https://kerkrade.sp.nl/nieuws/2017/06/motie-sp-kerkrade-voor-steun-aan-actie-mensensenketting-voor-sluiting-kerncentrale

U hebt de SP regelmatig op straat gezien voor deze actie.  We zijn blij dat deze actie op voorstel van SP, GroenLinks en Ons Kerkrade nu ook door de gemeente Kerkrade wordt ondersteund.

Verder willen we u laten weten, dat in samenwerking en na overleg
Burgercomite "Stop Tihangé" - Oostelijke Mijnstreek / Afdeling Kerkrade
voor dit doel is opgericht. Te vinden op facebook via bovenstaande naam of via: https://www.facebook.com/groups/143667366183933/?ref=group_header

Iedereen ook andere politieke partijen of organisaties kunnen zich hierbij aansluiten.  De bedoeling van dit comité om iedereen de gelegenheid te bieden om aan deze actie, ook na 25 juni 2017, mee te doen. De SP zal dit comité faciliteren, maar verder is het de bedoeling dat dit een breed en  partij of organisatie overstijgend comité is, met als doel sluiting van Tihange. Wel mag iedereen bij acties desgewenst herkenbare eigen kleding (etc.) dragen.

Verder is het de bedoeling om met iedereen samen te werken die dit doel onderschrijft. Met name willen we samenwerken met Wise en hun acties promoten. Andere organisaties die dit doel onderschrijven ondersteunen we ook graag.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Ad van Beek              06 33038645   mail:  advanbeek321@gmail.com

Alice Kruyen 06 21706885 mail: jan.jeu@home.nl

Laten we de handen ineen slaan en over partij of organisatiegrenzen heen stappen om van deze actie een succes te maken.