Gratis Extra SP Bus vanuit Kerkrade, voor SP leden en sympathisanten van de SP, naar de protestdemonstratie Menselijke ketting Stop Tihange op 25 juni.

22 juni 2017

update: De bus zal op 25 juni vertrekken om 13:15 uur: Kerkrade, station Kerkrade Centrum (Stationsstraat). 25 juni: Hand in hand voor sluiting kerncentrale Tihange! Gelet op de grote belangstelling voor deze demonstratie  heeft de SP op verzoek van SP Kerkrade besloten om ook een opstapplaats in Kerkrade te organiseren. Deze bus zal vertrekken vanaf het stationsplein in Kerkrade.  Iedereen die lid of sympathisant van de SP is, mag gratis mee. Om teleurstellingen te voorkomen is aanmelding vooraf noodzakelijk. Aanmelden voor deze extra bus kan uitsluitend via: tihange-protest@sp.nl    Aanmelden kan nog steeds, zolang er plaats is in de bus. Wilt u meedoen en vanuit Kerkrade vertrekken, meldt u dan snel aan. Lees hieronder verder!

Na aanmelding zult u informatie over vertrektijd etc. krijgen.  De busreis is gratis, een vrijwillige bijdrage is echter welkom. Die kunt u desgewenst afgeven in de bus.

U hebt de SP regelmatig op straat gezien voor deze actie  Wilt u meer info over waarom sluiten Tihange en over de actie? Lees dan ons vorige bericht over deze actie en het oprichten van het burgercomité stop Tihange waarmee deze actie ook na zondag wordt voortgezet via  https://kerkrade.sp.nl/nieuws/2017/06/motie-sp-kerkrade-voor-steun-aan-actie-mensensenketting-voor-sluiting-kerncentrale

We zijn blij dat deze actie na een voorstel daartoe van SP, GroenLinks en Ons Kerkrade, dat door de volledige gemeenteraad unamien werd gesteund, nu dus ook door de gemeente Kerkrade wordt ondersteund.

De kerncentrale in het Belgische Tihange is verouderd en kent vele gebreken. Zo werd onlangs nog bekend dat er 70 nieuwe scheurtjes zijn ontdekt in het reactorvat. Door deze gebreken neemt de kans op een kernongeval toe. Voor de SP reden om op 25 juni massaal mee te doen aan de acties voor sluiting van de centrale.

SP voorzitter Ron Meyer woont in de regio en doet mee aan de actie: ‘60.000 mensen gaan 25 juni hand in hand staan. Van Tihange naar Luik tot Maastricht en Aken. Wij laten massaal zien dat de centrale nu moet sluiten. Dit valt niet te negeren.’

Ook SP tweede Kamerlid Sandra Beckerman uit Groningen doet mee aan de actie: ‘Bij de bouw van de kernreactoren in Tihange was toegezegd dat ze tussen 2005 en 2015 zouden sluiten. Ze zijn voorbij hun houdbaarheidsdatum maar draaien door omdat de eigenaar eraan kan verdienen. Dat terwijl er veilige alternatieven voorhanden zijn. De centrale moet nu dicht. Winst voor Engie mag nooit boven de veiligheid van de inwoners gaan.’

Organisator van de actie, WISE, heeft bussen beschikbaar gesteld die vanaf 15 locaties door het hele land vertrekken. De SP heeft voor mensen uit Limburg extra bussen ingezet. U kunt, uitsluitend na aanmelding via

tihange-protest@sp.nl  bij station Kerkrade opstappen.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Ad van Beek              06 33038645   mail:  advanbeek321@gmail.com  of

Alice Kruyen              06 21706885   mail: jan.jeu@home.nl