In memoriam Ron Woldinga (35), vandaag nemen we afscheid.

8 april 2019

In memoriam Ron Woldinga (35), vandaag nemen we afscheid.

Vandaag 9 april 2019 nemen we afscheid van ons SP lid Ron Woldinga, die op 2 april 2019 op 35-jarige leeftijd is overleden. Nadere details treft u onderaan dit artikel aan.

Ron zat gevangen in een lichaam met beperkingen, maar hij was echter een groot mens. Zijn leven zal zeker niet altijd makkelijk zijn geweest, toch hoorden wij hem nooit klagen. De wijze waarop hij omging met zijn beperkingen dwong bij iedereen groot respect af.

Steeds was hij goedlachs en stond hij positief in het leven.

Ron deelde onze SP idealen om samen te streven naar een rechtvaardige wereld. Via de SP zette hij zich, onder andere, in voor mensen die net als hij met beperkingen moeten leven. Deze mensen krijgen het in de huidige  maatschappij steeds moeilijker. Maar ook onderwerpen als persoonlijke waardigheid (respect voor elkaar), gelijkwaardigheid (ieder mens is verschillend maar elk mens is evenveel waard en solidariteit (ieder mens verdient een menswaardig bestaan) hadden zijn aandacht. Net als het streven om de grote verschillen in de maatschappij te bestrijden oftewel op alle gebied de grote ongelijkheid in onze maatschappij te verkleinen.

Vorig jaar deed hij nog als kandidaat voor de SP mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Kerkrade. Hij stond op onze lijst 5 op plek 14, daar had hij zelf om gevraagd. De mensen die net als Ron een groot voetballiefhebber zijn, zullen begrijpen waarom. Dit was eens (en voor altijd?) het shirtnummer van Johan Cruijff. Dat nummer gunden wij hem graag, want ook Ron was een bijzonder mens.

Hij was tevens een groot fan van Roda. Vorige week vrijdag herdacht het publiek van Roda (bijna 6.000 toeschouwers) Ron met een geweldig applaus in de 35e minuut. De aanhang van de tegenstanders van Roda, RKC Waalwijk, zongen tegelijkertijd You'll Never Walk Alone. Een prachtig gebaar. Zo wist Ron zelfs na zijn dood mensen te verbroederen.

Radioreporter John Bannier stond tegelijkertijd tijdens het verslag van de wedstrijd van MVV stil bij het overlijden van Ron. Het waren kippenvel-momenten.

Het afscheid van Ron zal vandaag 9 april 2019 om 14.30u. plaatsvinden in de Businessclub Oost van het Parkstad Limburg Stadion, samenkomst vanaf 14.00 uur. Voor aanvang van het afscheid kunt u schriftelijk condoleren. Bent u niet in de gelegenheid om aanwezig en wilt u de familie toch schriftelijk condoleren dan kan dat:

Fam. Woldinga,

Salviastraat 5

6466 RR Kerkrade.

Ron zou het waarderen indien u als het mogelijk is, een zonnebloem zou kunnen meebrengen naar zijn afscheid.

Wij treuren om het verlies van Ron Woldinga. Dat hij moge rusten in vrede.

Wij wensen zijn ouders en iedereen die Ron kende veel sterkte met dit grote verlies.

Lieve Ron, rust zacht.

R.I.P. Ron
Veel sterkte aan de nabestaanden

Sterkte met dit verlies, en de nabestaande.