De arrogantie van Roda JC gaat altijd ten koste van kwaliteit!

11 september 2018

De arrogantie van Roda JC gaat altijd ten koste van kwaliteit!

Op 10 september 2018 kwam een afvaardiging van de G7 (een groep ondernemers die Roda JC van de ondergang wil redden) met een smeekbede naar de gemeenteraad. Voor de zoveelste keer wil Roda JC de gemeente voor het blok zetten en heeft de club de gemeente laat weten nog maar € 400.000,- (de helft van de huidige huur)  voor het stadion te kunnen betalen.
Lees hier het betoog van Marianne Laumann, fractievoorzitter van SP Kerkrade, aangaande deze smeekbede.

Voorzitter,

Wat een arrogantie! Dat dachten we, toen we het artikel in de krant lazen.
Als dit de houding is voor het in overleg treden met de gemeente, dan is er niets veranderd en arrogantie gaat altijd ten koste van kwaliteit! En in dit geval ten koste van het voetbal in Kerkrade.

Carel Bouckaert vindt dat het verlagen van de huur één van de manieren is waarop de club de broekriem wil aanhalen.
Ik citeer uit de krant: „Ik wil wel eens zien wie hier de stekker eruit gaat trekken. Dat zal de gemeente in ieder geval niet zijn.”, aldus een resolute Boukaert.
Dus dhr Bouckaert vindt dat de gemeente het aanhalen van de broekriem nu ook nog moet betalen?
Een mooie manier om de gemeente te bedanken. Een gemeente, die Roda al jaar en dag steunt. Want als de gemeente het stadion niet had gekocht, zou er allang geen Roda meer zijn.
Legt u eens uit, hoe dankbaar u bent voor alles wat de gemeente tot nu toe heeft gedaan?
Dat willen we graag uit uw mond vernemen. Hoe dankbaar bent u de gemeente Kerkrade eigenlijk?

En wat zijn eigenlijk uw volgende bezuinigingen voor het aanhalen van de broekriem?
Kunt u ons de voorstellen opnoemen, waaruit andere bezuinigingen bestaan voor het aanhalen van de broekriem?
Misschien zijn die te vinden in de eigen organisatie?

Kerkrade kent vele supporters. Hoe gaan de Bobo’s naar de supporters verantwoorden dat er nu zgn. een huurprobleem is?
Ik zeg met opzet zogenaamd, want u kunt toch niet hard maken dat het aan de huur van Kerkrade ligt dat het financieel zo slecht gaat met de club?
Dus waarom zou iemand, die de club altijd heeft geholpen, moeten bloeden voor de financiële miserabele toestand van Roda? Legt u dat vooral goed uit en vergeet daarbij niet om Kerkrade te bedanken!

De onderhoudskosten worden niet doorberekend in de huur.
De gemeente is eigenaar van het stadion en betaalt dus ook de onderhoudskosten. Deze kosten worden niet doorberekend in de huur en worden dus door de inwoners van Kerkrade betaald.
Hoe dankbaar bent u daarvoor, mijnheer Bouckaert?

In de krant lazen we, dat er gedacht moet worden om dhr Schrouff een standbeeld te geven omdat hij Roda gered heeft met 8 miljoen. Gemeente Kerkrade heeft Roda al vele malen gered.
Heeft de gemeente dan zo’n behandeling verdiend?

Wat de SP ook graag wil weten is of Roda de huur heeft betaald en dus geen huurachterstand heeft?
Klopt het, dat Roda de huur volledig heeft betaald tot vandaag en er geen sprake is van een huurachterstand?

Roda heeft veel fans in en buiten Kerkrade. Veel SP’ers gaan er naar toe.
We zijn trots op Roda en ik herhaal wat ik 3 jaar geleden al zei: iedereen houdt van Roda! Maar ook houden van….. heeft grenzen!
Zelfs de voetbalsupporters hebben felle kritiek geuit op de uitspraken van dhr Bouckaert en het financiële wanbeleid van Roda.

Eens in de zoveel tijd komt men vanuit Roda verbinding zoeken met de gemeente en de raad. Je kunt het nauwelijks verassend noemen, altijd hetzelfde deuntje!
Maar o.i. heeft verbinding zoeken met respect te maken. En dat respect is er totaal niet.

We stellen dan ook voor dat u eerst eens andere voorstellen laat zien waaruit blijkt dat het allemaal efficiënter kan en men dus kan bezuinigen binnen de club.
Een van de voorstellen zou kunnen zijn dat Roda met de pet langs de deuren gaat, met u voorop. Dan kunnen we zien wat de opbrengst is.
En mocht u die laatste opmerkingen niet respectvol vinden, dan moet u maar denken; “what comes around, goes around!”

Daarnaast willen we nog opmerken, dat de huur verlagen een vorm van staatssteun is.
En de rek van afbetaling is er ook uit, want onder het bewind van wethouder Schneider zijn de termijnen van aflossing al flink opgerekt naar 2046.
Wat is het stadion in 2046 nog waard?

Over een voorstel tot huurverlaging gaan we uiteraard niet met u discussiëren. Dat doen we met de raad.

Reacties

Beste raadsleden van Kerkrade als jullie hiermee akkoord gaan hoeveel moeten de ouderen zieken en gehandicapten dan alweer gekort worden?????? Op hun voorziening

Opdoeken die handel over het paard getilde dwazen die wederom verlaging van de huur willen
Dit gaat ten koste van mensen die dit wil nodig hebben ouderen ed

Beste raadsleden. Waarom moeten wij als burgers nog meer gaan inleveren voor een club die niet 1 maar 2 eigenaren heeft die ook nog miljoenen op hun bankrekening hebben staan?

Moet de G7 de smeekbede niet juist bij de eigenaren neerleggen?

Ze presteren niks meer en willen dat dit ook nog beloond wordt in vorm van huurverlaging......betekend dit dat de voetballers dan meer loon krijgen? Ga maar eens echt voetballen dan is ook de tribune weer vol en kunnen jullie makkelijk de huur betalen.

Mischien een idee.
Splits de salarissen van spelers trainers op in vier deel bij verlies geel loon bij gelijk spel een derde van loon bij winst vol loon plus bonus oor elk doelpunt.
Ik denk dat er dan anders Word gespeelt.