Bekijk hier de verkiezingsvideo van SP Kerkrade en deze is door ons zelf betaald!

19 februari 2018

SP Kerkrade vraagt om uw steun bij de gemeenteraadsverkiezingen en daaraan kan deze video een bijdrage leveren. Zoals u kunt zien, regende het de dag van de opnamen pijpenstelen,  maar de bikkels van de SP laten zich ook door stortbuien niet tegenhouden.  Na de verkiezingen moeten er miljoenen in het sociale domein worden bezuinigd. Het geld is uitgegeven aan “stenen” en er moet straks zwaar worden bezuinigd op voorzieningen voor “mensen”.  De coalitie (Burgerbelangen, PVDA, VVD, Lokaal Alternatief en gesteund door de Ouderenpartij Kerkrade) weet ook dat er bezuinigd moet worden in Kerkrade en heeft er nu al voor gekozen  deze bezuinigen uitsluitend in het sociale domein, bij de voorzieningen voor mensen dus, weg te halen. In hun verkiezingsprogramma’s is dit natuurlijk niet terug te vinden. Mensen in plaats van stenen, meer aandacht voor de wijken, gezonde financiën zijn onze belangrijkste speerpunten.  Onderaan dit artikel treft u ons verkiezingsprogramma aan.  Hoog tijd voor verandering in Kerkrade, hoog tijd voor meer SP. Steunt u ons om dit te realiseren?

Hieronder treft u onze verkiezingsvideo aan. Er is in Kerkrade nog al wat over te doen geweest. Politiek Kerkrade is van mening dat de kiezer meer moet worden betrokken bij de politiek. Daar zijn we het helemaal mee eens. Maar dat is geen reden om elke partij een verkiezingsvideo te laten maken en deze uit de gemeentekas te betalen. Het is een kromme redenatie: We beslissen dat we de inwoners van Kerkrade meer bij de politiek willen betrekken, promoten onze eigen partij en leggen vervolgens de rekening neer bij de inwoners van Kerkrade. De SP wil óók de inwoners van Kerkrade meer betrekken bij de politiek en heeft óók een verkiezingsvideo laten maken, maar…..de rekening betaling we zelf.  We zijn,samen met KOE?, de enige partij in Kerkrade die zijn verkiezingsvideo zelf betaalt.

We hebben de dag nadat we van het plan van de gemeente hoorde direct laten weten dat de SP het niet er mee eens is om geld uit de gemeentekas te gebruiken voor verkiezingsvideo’s van politieke partijen. We hebben toen aangegeven dat wij onze video zelf betalen.

Burgemeester Som noemde ons gedrag in de krant ongepast omdat wij bij het overleg aanwezig waren. De vraag is wat ongepast is.

• De plannen binnen de partij bespreken en laten weten dat wij dit ongepast en niet acceptabel vinden en hier niet aan meedoen of ….
  • Geld uit de gemeentekas (van de inwoners dus) gebruiken om reclameboodschappen voor politieke partijen te betalen?

Burgemeester Som, de SP betaalt zelf zijn video . U noemde in de krant het gedrag van de SP ongepast. Maar het geld uit de gemeentekas gebruiken voor de campagne van politieke partijen dát is volgens de SP echt ongepast. We vragen ons zelfs af, of dit wettelijk wel is toegestaan.

Hier kunt u de video bekijken:

verkiezingsprogramma SP Kerkrade:

Reacties

Zittende partijen in de gemeenteraad moeten inderdaad met hun vingers uit "het honigpotje" blijven.
Wel ben ik van mening dat, in het kader van "de burger meer betrekken bij de politiek", het wel mogelijk moet zijn om met gemeentemiddelen groepen, die zich voor de democratie inzetten, te helpen, o.a. met filmpjes die op YouTube gezet kunnen worden.

Een sympatiek idee.

Zeer geachte lezers ,

Hoe klonk het in de troonrede van Prinsjesdag 2018 , van de Koning .
Mensen moeten meer met elkaar samenleven , dan naast elkaar .
Niets lijkt waar als ik alleen al in onze gemeente Kirchroa kijk .
Dan lijkt het wel dat de andere politieke partijen van Kirchroa naast elkaar werken maar niet met elkaar samen werken .
En dit laat te wensen over , en zegt meer dan genoeg .

Want Genoeg is Genoeg !!!

lang leve de SP Kirchroa