Hoera, wandelgebied langs de Worm eindelijk weer toegankelijk.

21 september 2016

Hoera, wandelgebied langs de Worm eindelijk weer toegankelijk.

Vanaf vandaag is het wandelgebied langs de Worm in Haanrade weer vrij toegankelijk. Een gedeelte van het natuurgebied langs de Worm was vanaf januari van dit jaar afgesloten voor openbaar gebruik.. Hierdoor was ook een deel van een wandelpad afgesloten. Dit zorgde voor de nodige beroering, omdat veel wandelaars gebruik maken van dit prachtige natuurgebied. De SP heeft hier herhaaldelijk aandacht voor gevraagd en aangedrongen om dit gebied weer snel toegankelijk te maken. Vandaag vernamen we dat dit gelukt is.

SP Kerkrade: Gelukkig is aan de afsluiting van dit natuurgebied een einde gekomen. De SP stelde al in januari vragen hierover. Toen er geen beweging in de zaak kwam hebben we dit begin juni herhaald. Begin augustus hebben we dit nogmaals herhaald. Kennelijk heeft de wethouder in september opnieuw contact gezocht met de eigenaar.

Goed dat onze activiteiten een positief effect hebben gehad en dat mede daardoor dit prachtige gebied weer voor iedereen toegankelijk is.

Neemt niet weg dat de SP toch nog een aantal kritische vragen heeft, onder andere waarom deze situatie zo lang heeft geduurd, met name omdat het College begin februari 2016 naar aanleiding van onze vragen al liet weten, dat de afsluiting onterecht was en dat de ingezette bestuursrechterlijke procedure zou worden voortgezet.

Tevens kan het natuurlijk niet zo zijn, dat de wethouder onze vervolgvragen, die niets van doen hebben met de bereikte oplossing, niet wilde beantwoorden.Zeker willen we verder ook graag weten of hier sprake is van verontreinigde grond en of dit gaat dit gaat leiden tot extra kosten waarvoor de gemeente c.q. de burgers van Kerkrade nu opdraaien. Ook deze vraag hebben we de wethouder in een eerder stadium doen toekomen. Tot nu toe zonder antwoord.

We zijn blij dat dit mooie wandelgebied mede door onze inspanningen weer toegankelijk is, maar het laatste woord is hierover nog niet gezegd.

We wensen iedereen veel wandelplezier in dit mooie gebied.

Reacties

Super mannen, 1000 flyers en 340 handtekeningen verder en het is gelukt. Heeft veel geld gekost waar de burger nu voor moet opdraaien. Veel wandelplezier!