Nog veel aandachtspunten bij nieuwe busregeling.

30 augustus 2016

Nog veel aandachtspunten bij nieuwe busregeling.

Foto: freevector.com

In Kerkrade heerst ontevredenheid over de nieuwe dienstregeling voor de bussen, die in december 2016 ingaat. SP Kerkrade zal haar opmerkingen over de nieuwe dienstregeling bespreken met de SP fractie in Provinciale Staten.  We hebben begrepen, dat diverse gremia en belangenbehartigers hun ongenoegen en wijzigingsvoorstellen vanuit Kerkrade aan de Provincie zullen overbrengen. We hopen dat al die signalen tot de gewenste verbeteringen zullen leiden. Samen zijn we sterker.

De provincie heeft de aanbesteding gedaan.  De SP afdelingen uit heel Limburg zullen wijzigingsvoorstellen aankaarten via de SP fractie in Provinciale Staten omdat alleen daar wijzigingen kunnen worden aangebracht.

Op grond van reacties van bewoners, wijk- en dorpsraden en Rover zijn er al wijzigingen aangebracht in de conceptdienstregeling.

Toch blijven er nog een aantal flinke aandachtspunten over, zowel voor Kerkrade West als voor Kerkrade Noord (Eygelshoven).

Wij zullen, binnen onze mogelijkheden,  trachten om zoveel mogelijk verbeteringen voor te stellen , maar we realiseren ons dat we, net als alle anderen,  slechts verbetervoorstellen kunnen doen, maar dat de beslissing hierover bij de Provincie ligt.

Hebt u belangrijke problemen met de nieuwe busregeling of ontdekt u nog belangrijke knelpunten, laat het ons dan weten.

U kunt mailen naar:

Marianne laumann, fractievoorzitter SP Kerkrade; wolfje020@ziggo.nl

John Krewinkel, raadslid SP Kerkrade; jhjkrewinkel@home.nl

Ad van Beek, raadslid SP Kerkrade; advanbeeek321@gmail.com

Net het volgende bericht verstuurd aan het SP-meldpunt OV.

Met Veolia lijn 28 was het mogelijk van Kerkrade via Kaalheide naar Spekholzerheide en verder te reizen.

Arriva heeft deze dienst slechts gedeeltelijk vervangen door lijn 27.

Op de website van Arriva lees ik namelijk het volgende::

"Tussen busstation Kerkrade en Herzogenrath gaat ieder uur lijn 27 rijden via het Charlemagne college Holz (aansluitend op de schooltijden). Deze buslijn gaat als pilot voor 1 jaar doorrijden via de wijken Heilust en Spekholzerheide naar Parkstad Stadion met aansluitingen in alle richtingen. Deze lijn wordt ’s avonds en op zondags gereden als een OV-lijntaxi"

Lijn 27 rijdt die nu wel of niet op zaterdag?
Volgens de dienstregeling wel, volgens de reisplanner niet....

Net dit medegedeeld via een contact-formulier. Dit viel niet mee. Teveel stappen nodig om een mededeling / klacht te doen. De klacht kon toen niet verzonden worden, fout in website. Dus nog maar eens verzonden. Gelukt. Maar de eerst keer bleek het ook al gelukt....