SP neemt initiatief voor nationaal zorgfonds zonder eigen risico.

8 juni 2016

SP neemt initiatief voor nationaal zorgfonds zonder eigen risico.

De SP heeft het initiatief genomen voor een nationaal zorgfonds. Iedereen kan deze beweging steunen. De bevolking staat voor een groot deel achter dit plan. Nu moeten we politiek Den Haag nog overtuigen. Dat kan alleen met uw hulp. Zonder steun van de bevolking gaat het niet lukken om dit te realiseren. Is dit volgens u een goed plan, steun ons dan, zonder verdere verplichtingen, op de website van het nationaal zorgfonds.

Wilt u ook af van de miljardenwinsten van de zorgverzekeraars en wilt u ook af van het eigen risico, dat dreigt door te groeien tot € 500,-  Steun dan het nationaal zorgfonds.

Ieder jaar maken de zorgverzekeraars gemiddeld een miljard euro winst. Dit geld wordt dus niet besteed aan goede zorg, maar verdwijnt in de zakken van de vier grote verzekeraars.

Daarbovenop besteden de zorgverzekeraars honderden miljoenen per jaar aan het overstapcircus. En wanneer u ziek bent wordt u door het ‘eigen risico’ beboet met 385 euro.

Dit kan anders.

Van concurrentie naar samenwerking

Het is tijd voor één Nationaal Zorg Fonds. Zonder onnodige bureaucratie en kostenverhogende concurrentie. Zonder geldverslindende reclame en zonder torenhoge salarissen voor zorgbobo’s.

En het eigen risico van 385 euro schaffen we af, want dat weerhoudt mensen ervan om naar de dokter te gaan.

Ziek zijn is geen keuze, daarom hoeft er ook geen boete op te staan.

Mopperen helpt niet, steun daarom het Nationaal zorgfonds.

Op naar een Nationaal Zorg Fonds zonder eigen risico en met tandarts, geestelijke gezondheidszorg en ook de fysiotherapie in het basispakket.

Wilt u uw steun betuigen ga naar onderstaande link:

Daar kunt u tevens een gratis actiepakket aanvragen.