Kerkrade stemde met 78% tegen massaal Nee.

7 april 2016

Kerkrade stemde met 78% tegen massaal Nee.

In Kerkrade was grote steun voor de SP oproep om Nee te stemmen. Ron Meyer, landelijk SP voorzitter, reageert vanavond tijdens openbare  bijeenkomst in Kerkrade op de uitslag.

Ron Meyer, de landelijk SP voorzitter,  komt vanavond om 20.00uur in het Catharinahoes, Lambertistraat 12, Kerkrade de uitslag van het refendum toelichten. Daarnaast zal Ron spreken over de ongelijkheid in Nederland, de SP plannen voor een miljonairsbelasting en de nieuwe SP plannen voor de zorg.   Dit is een openbare bijeenkomst waarvoor iedereen welkom is. Toegang is gratis.

Komt u vanavond ook?

De SP riep ook in Kerkrade op,om bij het referendum over Oekraïne  Nee te stemmen.

De SP was in Kerkrade de enige partij die actief campagne voerde en posters over het referendum op de aanplakborden plakte.

De mensen in Kerkrade verloren de afgelopen jaren het vertrouwen in de politiek. De opkomst bij verkiezingen in Kerkrade behoorden de laatste jaren vaker tot de  laagsten van het land.  Nu was er landelijk gemiddeld een opkomst van 32,2% en in Kerkrade  30,3%. Dat ligt redelijk dicht bij elkaar. Veel gemeenten in Nederland hadden een lager percentage. Dit opkomstpercentage is dan ook voor Kerkrade  bijzonder hoog. Kennelijk weet de SP ook in Kerkade de kiezer te motiveren.

De voor Kerkrade hoge opkomst ligt in elk geval niet aan de Kerkraadse Burgemeester Jos Som, die op de dag van de verkiezingen voor de provinciale radio en TV liet weten niet te gaan stemmen.

De mening van de Kerkraadse kiezers was duidelijk. Maar liefst 78% was tegen. Dat was het hoogste aantal Nee stemmers uit de hele provincie Limburg en ook landelijk een uitzonderlijk hoge score.

De SP is in Kerkrade zeer actief en onze campagne heeft dan ook een fantastisch resultaat opgeleverd. Met uw hulp gaan we Kerkrade de komende jaren veranderen. Er moet weer meer aandacht voor mensen komen en er moet minder geld worden besteed aan stenen en asfalt.

Het feit dat de gemeente Kerkrade tonnen uitgeeft om mooiere straatstenen in het centrum te leggen, maar daarnaast niet meer dan € 5000,- per jaar aan de voedselbank (terwijl daarvoor voor de mensen van Kerkrade € 20.000,- per jaar nodig is)  wil besteden is ons  nog steeds een doorn in het oog. Burgerbelangen heeft nu zelfs vragen  gesteld of die € 5000,- per jaar nog wel moet.

De SP wil Kerkrade veranderen en met uw steun ook in de toekomst gaat dat ook lukken.

Voor alle uitslagen van het referendum: