SP start landelijk onderzoek onder kinderopvangmedewerkers

7 maart 2016

SP start landelijk onderzoek onder kinderopvangmedewerkers

SP Kerkrade nodigt de medewerkers in de kinderopvang werkzaam in Zuid Limburg (en  daarbuiten!) graag uit om daaraan mee te doen. Nodig ook uw collega’s uit om hun mening te geven!

De kinderopvang aan het woord?

Nu krijgt u de kans om uw mening te geven!

De afgelopen jaren is er veel veranderd in de kinderopvang en de peuterspeelzaal. Het aantal kinderen in de kinderopvang is afgenomen, evenals de werkgelegenheid in de sector. U werkt in de kinderopvang en weet als deskundige haarfijn wat de praktijk is van de werkvloer. Met deze vragenlijst wil de SP inzicht krijgen in het werk van het personeel in de kinderopvang en van peuterspeelzalen.

De resultaten van dit onderzoek onder het personeel in de kinderopvang worden voorgelegd aan de regering en het parlement. Op deze manier brengen wij de dagelijkse praktijk in de kinderopvang in de politiek. Uit de resultaten zullen wij ook conclusies kunnen trekken hoe het anders en beter moet.

SP-Kamerlid Tjitske Siderius start een onderzoek onder medewerkers in de kinderopvang. In de kinderopvang is er de afgelopen jaren veel veranderd. Er zijn miljoenen euro’s in de sector geïnvesteerd, maar er is ook (fors) bezuinigd. Daarnaast zijn er verschillende programma’s gestart om de kwaliteit en de veiligheid te verbeteren. Wat betekenen al deze veranderingen voor het personeel op de werkvloer? Hoe kijken zij naar de toekomst van de kinderopvang? Siderius: ‘Met dit onderzoek geven we het personeel in de kinderopvang een stem. Zij weten als geen ander hoe de kinderopvang ervoor staat.’

Ga hier naar het hele artikel en het onderzoek: