Actie voor miljonairsbelasting in Kerkrade groot succes.

13 maart 2016

Actie voor miljonairsbelasting in Kerkrade groot succes.

Foto: Anouk Pross

Actie voor een miljonairsbelasting in Kerkrade was groot succes.

De armoede in Nederland neemt  toe en het aantal miljonairs neemt toe. De rijken worden rijker, de armen armer.

Dan ligt het toch voor de hand dat je de mensen die het goed kunnen missen wat meer belasting laat betalen en dat geld gebruikt om de gaten die vallen die door de bezuinigingen van dit VVD/PVDA kabinet  te repareren. Denk aan de afbraak van thuiszorg, de ouderen die langer thuis moeten blijven, de bezuinigingen op het speciaal onderwijs, jeugdzorg, pensioenen en zo kunnen we doorgaan.

Tevens wil de SP de kleine spaarders ontzien en de rentevrijstelling op spaargeld verhogen van € 20.000 nu, naar € 60.000,- Die beide plannen samen leveren elk jaar €4,2 miljard op.

Daarvoor gingen we handtekeningen ophalen en om aan de mensen te vragen aan welk doel ze de €4,2 miljard die dit oplevert  zouden willen besteden.

Zaterdag 12 maart trokken maar liefs 50 SP ‘ers de wijken Holz, Rolduckerveld en Centrum in.  In andere wijken waren we al eerder, maar dan op kleinere schaal. De SP’ers voor een groot deel uit Kerkrade, maar ook aangevuld met SP’ers uit de regio. Daaronder veel bekenden.

Mensen die deur openden konden zo maar oog in oog staan met Ron Meyer, onze nieuwe landelijk Voorzitter, Jan en Riet de Wit of de wethouders Peter van Zutphen, Jordy Clemens (Heerlen) en René van de Valk (landgraaf), of de fractievoorzitter van de SP in Provinciale Staten Bram Schaminée of een van de 6 aanwezige leden van Proviniciale Staten of de fractievoorzitters  of voorzitters van de SP in andere plaatsen. Maar vooral ook met al die SP’ers die geen publieke functie vervullen, maar wel de basis van onze partij vormen.

Het is dan ook niet niks als al deze vijftig  mensen hun vrije zaterdag opofferen om er voor te knokken, dat de situatie van de mensen in dit land die zo hard  moeten lijden onder de draconische bezuinigingen van dit VVD/PVDA kabinet  weer draaglijk te maken.  Als het nergens om zou gaan, zouden ze dat niet doen. Ook buiten verkiezingstijd is de SP actief.

De inwoners van Kerkrade vinden het invoeren van een miljonairsbelasting en het optrekken van de vrijstelling voor spaargeld van € 20.000,- naar € 60.000,- een prima idee. Meer dan 85% was het met ons eens. Net als in de rest van het land.  De mensen zijn voor dit plan. Nu het kabinet nog.

SP Er is genoeg voor iedereen….maar dan moeten we het wel eerlijker verdelen.

Hallo SP Kerkrade,

Met trots kijk ik terug op de Super Saturday in mijn woonplaats Kerkrade. Het zal voor de collega's in mijn werkgemeente Landgraaf nog een fikse klus worden om datgene wat afgelopen zaterdag in Kerkrade is bewerkstelligd te evenaren.

een Sociale Groet,

Rene van der Valk

Klein aandachtspuntje...mijn achternaam is "van der Valk"... dus met een R...

Bedankt voor de mooie reactie. Sorry voor de "r".  We hebben inderdaad alle reden om trots te zijn Het was een zeer geslaagde actie. Meer dan 85% van de bewoners van Nederland staan achter onze plannen. Nu nog het VVD/PVDA kabinet overtuigen.