20 december 2015

SP Superzaterdag in Heerlen.

Op 19 december gingen Emile Roemer en Ron Meyer samen met een grote groep SP’ers bestaande uit minstens 50 personen de buurten In.

Sommige bewoners waren overdonderd toen ze deur openden en Emile Roemer bij hun op de stoep stond. “Goh, mijnheer Roemer , u gaat echt op bezoek bij de mensen.” Was een van de vele reacties.

Ja, Emile Roemer gaat regelmatig in gesprek met de mensen thuis en op straat. Dat is ook terug te horen in debatten in de Tweede Kamer waar hij regelmatig citeert uit deze gesprekken.

We zagen hier ook hoe de nieuwe SP Voorzitter Ron Meyer zaken wil gaan aanpakken.  De SP wil niet alleen streven naar een betere wereld, via de politiek in Den Haag of in de gemeentehuizen, maar zeker ook met regelmatig actie op straat, waar dat nodig is. Die acties kunnen in verschillende plaatsen een andere inhoud hebben. Vaak vragen ook hier de landelijke thema’s de aandacht, maar het kunnen ook lokale acties zijn. Maar de SP zal zichtbaar zijn, in het belang van de mensen.

De actie in Heerlen was een perfect voorbeeld hoe de actie op straat hand in gaat kan en moet gaan met de politiek.

Meer dan 2000 handtekeningen ter ondersteuning van de miljonairsbelasting werden op één dag in Heerlen opgehaald. De SP wil een miljonairsbelasting invoeren om daarmee een deel van de bezuinigingen te repareren.  Indien de miljonairs 1% extra belasting over hun vermogen betalen levert dat meer dan €3,5 miljard per jaar op. Hiermee kunnen de ergste bezuinigen worden gerepareerd en de miljonairs zullen die 1% nauwelijks merken. Tot nu blijkt dat een groot percentage van de mensen hierachter staat. In Kerkrade bleken meer dan 90% van de mensen voorstander van een dergelijke belasting te zijn.

Het  sociale geluid van de SP is in deze tijd meer dan nodig om tegenwicht te bieden aan die partijen, die alleen aan geld en winsten denken en de meest kwetsbare personen met keiharde bezuinigingen treffen.

Deelt u de ideeën van de SP en wilt u lid worden en ons steunen, voor het geld hoeft u het niet te laten (€20,- per jaar of €5,- voor drie maanden), dan kan heel eenvoudig via: