De 8 (!) nieuwe Statenleden van de SP Limburg zijn geïnstalleerd.

27 maart 2015

De 8 (!) nieuwe Statenleden van de SP Limburg zijn geïnstalleerd.

Foto: SP / sp.nl

Donderdag 26 maart werden de 8 (!) nieuwe Statenleden van de SP Limburg geïnstalleerd. Met een helder 'Dat verklaar en beloof ik!' staat de SP
voor haar zaak om zich in Limburg in te zetten voor een stevige sociale agenda.

Lijsttrekker en fractievoorzitter Daan Prevoo sprak de hoop uit dat nu eindelijk zaken gaan veranderen, dat het beter wordt en dat iedereen hiervan zal profiteren.

In de ogen van de SP niet alleen omdat het hard nodig is, omdat het moet, maar vooral omdat he kan!

De SP wil niet alleen inzetten op economische maar vooral ook sociale structuurversterking. 'Met het vertrouwen én een duidelijk mandaat van de kiezers zijn we dat niet alleen aan Limburg verplicht maar ook aan onze kiezers. Wij staan wellicht voor een historische trendbreuk in Limburg, dat schept niet alleen hoop, maar ook verplichtingen én verantwoordelijkheden waarvan wij ons terdege bewust zijn, die wij niet uit de weg zullen gaan'.

De SP Ploeg met Marleen van Rijnsbergen, Math Voncken, Bianca Evers, Edwin Bus, Angelique Weingarten, Bram Schaminèe, Peter Visser is er klaar voor, de acht zetels zijn ingenomen.