Oproep: Water afgesloten in Kerkrade?

8 augustus 2014

Oproep: Water afgesloten in Kerkrade?

SP Kerkrade heeft vernomen dat er in 2013,  77 huishoudens van watertoevoer zijn afgesloten.

Met deze mensen willen we in contact komen.

Daar de financiële situatie van velen in 2014 eerder slechter dan beter zijn geworden verwachten we dat ook het aantal afsluitingen van water in 2014 eerder zal toenemen dan afnemen.

SP Kerkrade is van mening dat water een eerste levensbehoefte is. Zonder toevoer van water kunnen mensen niet beschikken over drinkwater uit de kraan, kunnen ze hun douche en wasmachine niet gebruiken, en kan het toilet niet worden doorgespoeld. Dit zijn de bijzonder ernstige gevolgen van het afsluiten van de watertoevoer.

SP Kerkrade wil onderzoeken of er hiervoor eventueel een oplossing kan worden gevonden.

Het zal duidelijk zijn, dat als mensen bewust hun waterrekening niet betalen, terwijl ze er wel de middelen voor hebben, het terecht is dat het water wordt afgesloten.

Naar onze mening zullen er echter maar weinig mensen zijn die over voldoende geld beschikken en toch de waterrekening niet betalen. De meesten zullen niet in staat zijn om te betalen.

Met deze mensen willen we daarom graag in contact komen.

Helaas zijn deze mensen moeilijk bereikbaar, want vaak beschikken ze ook niet meer over telefoon en of mail.

Is het water bij u afgesloten, of kent u mensen waar het water is afgesloten, laat het ons dan weten. Het spreekt vanzelf dat wij zorgvuldig met uw gegevens omgaan en deze niet door zullen geven.

Stuur een mail met uw telefoonnummer naar:  kerkrade@sp.nl.

Er zijn wettelijke regels voordat tot afsluiten van het water mag worden overgegaan. Die treft u hier onder aan. Er zijn ook regels voor afsluiten gas en elektriciteit, die kunt u in het artikel hieronder ook vinden.

Tevens treft u als de links volgt informatie aan over hulp bij schulden.