Kabinet VVD/PVDA is doof voor de stem van de kiezers en gaat gewoon door op de ingeslagen weg

25 maart 2014

VVD en PVDA leden tijdens de gemeenteraadsverkiezing een grote nederlaag. Natuurlijk waren het verkiezingen voor de gemeenteraad en geen Tweede Kamer verkiezingen. Deze verkiezingen werden echter wel voor een groot deel beïnvloed door het afbraakbeleid van dit kabinet. Ondanks dat de kiezer pijnlijk duidelijk maakte dat het kabinet moet stoppen met dit afbraakbeleid zeggen zowel Rutte als Samsom dat zij op de ingeslagen weg voort gaan. Ze hebben maling aan de mening van de kiezer en blijven met hulp van D66, SGP en CU doorgaan met enorme bezuinigingen, waardoor de werkgelegenheid steeds verder terugloopt en met het afbreken van de sociale zekerheid.

In veel plaatsen is de VVD en de PVDA lokaal afgestraft omdat ze ook deel uit maken van de landelijke VVD en PvdA, die samen een kaalslag op de zorg aan het voltrekken zijn. Dat is te begrijpen, want er is in Nederland maar één VVD en één PVDA zowel landelijk als lokaal is het dezelfde partij.

Binnen de PVDA hebben, na de verkiezingsnederlaag, diverse mensen in het land hun verantwoordelijkheid genomen en zijn opgestapt. De mensen die het meest verantwoordelijk zijn voor deze grote nederlaag, de PVDA’ers in het kabinet, blijven echter zitten. Sterker nog: Ze zeggen dat ze gewoon doorgaan op de ingeslagen weg….

Verder hebben we, ook in Kerkrade, nog te maken met PVDA’ers die openlijk zeggen dat ze het niet eens zijn met landelijk beleid van de PVDA in het kabinet. Zij zijn wel vertegenwoordigers van de PVDA maar zeggen tegen de kiezers, het niet eens te zijn met de koers van de PVDA in het kabinet. Zij zeggen de PVDA van binnenuit te willen veranderen. We zijn erg benieuwd wat hun woorden waard zijn, nu ze horen dat de PVDA in het kabinet gewoon doorgaat op de ingeslagen weg en de kiezer de komende jaren nog veel meer bezuinigingen en afbraak van sociale zekerheid voor zijn kiezen krijgt. Roepen zij Samsom c.s. tot de orde of laten ze alles zoals het nu is en blijven ze de verdere bezuinigingen en afbraak van de zorg steunen en helpen uitvoeren?

Oud PVDA prominent Marcel van Dam, die nu SP stemt, legt in het filmpje in iets meer dan 10 minuten precies uit, waar het mis ging en gaat bij de PVDA.