De Buitenring Parkstad Limburg (BPL): Het wordt steeds gekker met de geldverspilling

22 februari 2014

SP Kerkrade is voor en ook na de verkiezingen tegen de aanleg van een autoweg dwars door Kerkrade. Wij hebben op dat punt nooit gedraaid!
Kijk eens in het verkiezingsprogramma van andere partijen, wat hun standpunt is over de Buitenring Parkstad (BPL).
Staat er niet erg duidelijk in dat zij tegen een autoweg dwars door Kerkrade zijn, dan weet u wat u van deze partijen hebt te verwachten.

Woordje vooraf:
Armoedebestrijding rekent men niet tot taken van de Provincie en daarvoor heeft men dan ook geen geld voor ter beschikking, maar voor een overbodige autoweg heeft men wel € 500 miljoen over!

Goedkeuring RVS is nog zeer twijfelachtig.
Het is nog maar de vraag of de RVS goedkeuring geeft voor het realiseren van de autoweg die dwars door Kerkrade loopt. Toch is er inmiddels al meer dan € 50 miljoen ( ja echt € 50 miljoen) aan voorbereidingskosten uitgegeven. De totale weg van 26 km gaat € 500 miljoen kosten.

Geldverspilling neemt groteske vormen aan.
Toch neemt de geldverspilling steeds groteskere vormen aan.
De provincie organiseert nu zelfs een feestje om de start van de aanleg te vieren. Of deze weg er ooit komt, dat hangt af van beslissing RVS, is kennelijk verder niet van belang.

Zou Wethouder Bok van Kerkrade ook naar het feestje gaan, om te vieren dat er een autoweg dwars door Kerkrade zou komen?
Hij staat wel op de lijst van genodigden.

Bij veel bedrijven uit Nederland en Belgie en bestuurlijk Limburg viel afgelopen week de uitnodiging in de bus om a.s woensdag naar Onderbanken (Schinvelderhoeve) te komen om met VVD-gedeputeerde Koppe de start van de aanleg van de rondweg om Brunssum te vieren. Na de gezamenlijke lunch volgt de openingshandeling en aansluitend de after-party.

Wat is er eigenlijk te vieren? En is er überhaupt wel iets te vieren?

VVD-Gedeputeerde wil de start van de werkzaamheden voor de aanleg van de Buitenring Parkstad vieren, maar feitelijk gaat het eigenlijk slechts om een klein gedeelte daarvan: namelijk de 6 km lange rondweg om Brunssum. Een rondweg om Brunssum waarover, naar het zich nu laat aanzien, nooit auto’s zullen mogen rijden; een waarschuwing die de Voorzitter van de Raad van State ter zitting in Den Haag meerdere malen heeft uitgesproken.

De Raad van State heeft nadrukkelijk geen toestemming gegeven om de Buitenring Parkstad aan te leggen, terwijl gedeputeerde Koppe u maar al te graag wil doen geloven dat die toestemming er wel is!

Lees het hele artikel, klik op deze link. De moeite waard!