SP start onderzoek naar de ontslagen in de zorg

20 januari 2014

SP start onderzoek naar de ontslagen in de zorg

De SP (ook SP Kerkrade), gaat de strijd aan voor behoud banen in de zorg.

SP gaat de strijd aan voor  behoud van banen in de zorg. Help ons mee en vul de enquête (zie beneden)  in.

In de regio Parkstad, zal De MeanderGroep, de grootste zorgverlener in deze regio de komende vijf jaar circa 1000 voltijdbanen, van de 5700, moeten schrappen. Dat treft 1500 tot 2000 mensen.

Zorgkoepel Envida in Maastricht en Heuvelland gaat vierhonderd voltijdbanen schrappen als gevolg van het kabinetsbeleid om alle verzorgingsplaatsen af te bouwen. Deze ingreep raakt tussen de 600 en 800 medewerkers van voorheen Vivre en GroenekruisDomicura.

Dit zijn rampzalige berichten voor een regio waar de werkloosheid richting de 15% kruipt.  In Kerkrade is de werkloosheid momenteel al meer dan 14%. De bovengenoemde voorbeelden zijn maar een deel van wat ons nog te wachten staat. Onder het mom van  participatiesamenleving en de daaraan gekoppelde bezuinigingen van het  VVD/PVDA kabinet , gesteund door D66, SGP en ChristenUnie, staat ons nog veel meer te wachten,  ook de gevolgen voor degenen die deze zorg nodig hebben zullen erg groot zijn.

Vele duizenden ontslagen zullen vallen in deze regio,  en dus ook in Kerkrade. Bij de Gehandicaptenzorg, Jeugdzorg en Ouderenzorg en dus ook de thuiszorg.

Daarom heeft de SP besloten om het verlies van arbeidsplaatsen in de zorg, in het hele land  in kaart te brengen om zo dit kabinet te bewegen om deze draconische plannen terug te draaien.

Doe mee en vul de enquête in en help ons op te komen voor banen in de zorg die door dit VVD/PVDA kabinet op zo'n grote schaal worden wegbezuinigd.

Voor u een kleine moeite, voor ons een grote hulp om zoveel mogelijk werkgelegenheid in de zorg te behouden.

Deel deze  boodschap met zoveel mogelijk mensen die werkzaam zijn in de zorg.

Klik hier om naar de enquête te gaan.