Keek op de SP-week

7 mei 2018

Keek op de SP-week

Vanaf deze week, elke maandag een samenvatting van de belangrijkste verrichtingen van SP Kerkrade in de afgelopen week. Keek op de SP (Kerkrade) week: week 18

“Never a dull moment.”

Deze week staakten de chauffeurs en machinisten van Arriva voor een nieuwe cao. Meer loon, voldoende plaspauzes en minder werkdruk. Dat zijn de belangrijkste punten. De SP ondersteunt deze staking en afgelopen maandag was er een door ROOD georganiseerde actie om de chauffeurs en machinisten te steunen. Ook namens onze afdeling hopen wij snel op positieve veranderingen voor de chauffeurs en machinisten.
Wist u dat wij in Kerkrade ook een ROOD afdeling wil gaan oprichten? ROOD is de jongerenorganisatie van de SP. Dus heb jij moed en heb je lef en wil jij je inzetten voor een eerlijker, mooier en socialer Kerkrade? Stuur dan een mailtje naar: kerkrade@sp.nl

Ook werden deze week de nieuwe kandidaten bekendgemaakt die de vijf, helaas, onlangs vertrokken leden van de Provinciale Statenfractie gaan opvolgen.

SP Kerkrade is enkele weken geleden begonnen aan klopacties in de wijk Bleijerheide. Om zo met u in gesprek te raken over wat er speelt in de wijk, uw woonomgeving, wat u fijn vindt, maar vooral wat er beter kan. Dit verloopt nochtans zeer positief en wij krijgen hier veel respons op waar we mee aan de slag zijn. De komende tijd zullen wij nog vaker te vinden zijn in Bleijerheide. Is er iets wat dringend is, neem dan contact op met de wijkvertegenwoordigers namens de SP: René Held, rjhheld@gmail.com en Jeremiah Martens, jeremiahmartens@gmail.com. In de toekomst zullen we blijven kloppen in alle wijken van Kerkrade en zullen wij per wijk wijkvertegenwoordigers aanstellen net zoals in Bleijerheide.
Wist u dat de SP een hulpdienst heeft waar u terecht kunt voor uw probleem? Stuur een e-mail naar hulpdienstkerkrade@sp.nl. Medewerkers Agnes en Ad staan voor u klaar.

Op zondag 6 mei stond SP Kerkrade met een stand op de Terwinseler Straatmarkt. Het weer was perfect en er was veel belangstelling voor de SP en onze afdeling. Mensen konden de petitie tegen Golfbaan Rolduc tekenen en voor sluiting van de kerncentrale Tihange, stickers en posters “Stop Tihange” krijgen, de Nationaal Zorgfonds flyers waren beschikbaar en vele andere folders om zich te kunnen informeren. Van alles werd gretig gebruik gemaakt. En natuurlijk kon men ook in gesprek gaan met onze raadsleden en actieve leden van onze steeds groeiende afdeling. Het was een fantastische dag.
Binnenkort publiceren wij onze digitale nieuwsbrief om u van alles op de hoogte houden. Als u deze wilt ontvangen stuur ons even uw e-mail adres. (kerkrade@sp.nl, o.v.v. nieuwsbrief)
In ieder tot volgende keek! En hopelijk is dan ook het nieuwe college bekend en kunnen we aan de slag.

Met strijdbare groet,
Jeremiah Martens
SP Kerkrade

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.