Dubbele Keek op de SP (Kerkrade) week – 25 & 26

4 juli 2018

Dubbele Keek op de SP (Kerkrade) week – 25 & 26

Daar is ie weer! De Keek met alle belangrijkste wapenfeiten van SP Kerkrade.
Keek op de SP (Kerkrade) week: 25 & 26
“We zijn los!”

Rood Kerkrade (de jongerenbeweging binnen SP Kerkrade) is een feit! Rood heeft de afgelopen weken meegedaan met de demonstratie tegen Tihange in Aken en heeft de actie “Sjpik en Sjpan”(opruimactie in Bleijerheide) ondersteund. Rood Kerkrade is gelanceerd middels Facebook: https://www.facebook.com/Rood-Kerkrade-190461484997865/ en Instagram: https://www.instagram.com/roodkerkrade/ Volg ze en blijf op de hoogte van al het moois wat komen gaat voor de jongeren in Kerkrade. Helemaal top! Ben je jong en geïnteresseerd in Rood Kerkrade, stuur dan een mailtje naar: roodkerkrade@gmail.com

Ook de wijkvertegenwoordigers in Bleijerheide waren actief met hun huisbezoeken in de wijk. Dit ‘kloppen in de wijk’ levert zeer positieve reacties op en het is fijn om te merken dat mensen graag hun verhaal vertellen over de wijk waar ze in wonen en nog belangrijker dat ze zélf ideeën aandragen hoe deze beter en mooier te maken. Toffe reacties zoals deze: “Heel verrassend dat een politieke partij zich aan zijn woord houdt om bij mensen langs te gaan om te kijken wat er zoal speelt in de wijk of straat. En dat verdient respect en daar kan men een voorbeeld aannemen. Nou laten we hopen dat de heren en dames die “Kloppen in de wijk” een warm onthaal krijgen. En op die manier in kaart kunnen brengen wat er speelt en op die manier zich voor jouw en je buurt sterk maken.”
Komend van een betrokken gezin die de schouders eronder wilt zetten samen met ons en de bewoners.

Om de daad meteen bij het woord te voeren heeft een grote delegatie van onze afdeling meegedaan met de actie “Sjpik en Sjpan” in Bleijerheide. Dit was een opruimactie georganiseerd door Impuls Kerkrade. Deze actie leverde eveneens zeer positieve resultaten op. Samen met buurtbewoners en vooral de kinderen werd in een paar uurtjes tijd flink wat rommel opgehaald! Deze actie zal zeer zeker een vervolg krijgen.

Ook zijn de commissievergaderingen en raadsvergaderingen in volle gang en SP Kerkrade laat van zich horen. Zoals dit betoog van ons bevlogen raadslid Carin Wevers aangaande het plan om de jaarlijkse vergoeding van 125 euro voor chronisch zieken te stoppen: https://www.youtube.com/watch?v=No95ZzG5x3k Word lid van ons Youtube kanaal middels: https://www.youtube.com/channel/UC2GVBA6cTYOvJ-rQFMCRNLA
Dit plan komt vanavond in de raad. In onze Facebook poll was 94% tegen dit besluit, in totaal hebben 139 mensen hun stem laten horen. Een duidelijk signaal dachten wij!
Afsluitend is het mooi om te zien dat onze afdeling op alle fronten, in de raad op straat en digitaal zeer actief is.

Tot volgende week, tot de volgende “Keek”

Met zonnige groet!
Jeremiah Martens

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.